ДНК на състезател

В основата на богатото наследство на Jaguar в моторните спортове лежи иновацията. В продължение на десетилетия ние преосмисляме какво е възможно на състезателната писта, така че да можем да ви го предложим на пътя.

Дългата и славна история на Jaguar в моторните спортове е създала солидна основа за еволюцията на нашите автомобили, предназначени за пътната мрежа. Като се състезаваме във Формула Е, ние надграждаме това наследство и направляваме развитието на нашите бъдещи електрически автомобили.

Нашите състезателни автомобили

Jaguar XK120

Jaguar XK120

Дата 1948 - 1954
Максимална скорост: 200,5 км/ч
Работен обем на двигателя: 3442 см3 / 201 ci
Мощност: 160 к.с. / 119 kW
Факт: XK120 е най-бързият сериен автомобил в света при лансирането му.
Jaguar C-TYPE

Jaguar C-TYPE

Дата 1951 - 1953
Максимална скорост: 231,7 км/ч
Работен обем на двигателя: 3442 см3 / 210 ci
Мощност: 207 к.с. / 154 kW
Факт: Дисковите спирачки на C‑Type стават автомобилен стандарт.
Jaguar D-TYPE

Jaguar D-TYPE

Дата 1954 - 1957
Максимална скорост: 260,7 км/ч
Работен обем на двигателя: 3442 см3 / 210 ci
Мощност: 250 к.с. / 186 kW
Факт: D-Type печели на Льо Ман през 1955, 1956, 1957.
Jaguar XJS

Jaguar XJS

Дата 1975 - 1996
Максимална скорост: 246,2 км/ч
Работен обем на двигателя: 4235 см3 / 258 ci
Мощност: 285 к.с. / 212 kW
Факт: XJS печели състезанието „24 часа на Спа“ през 1983 г.
Jaguar XJR

Jaguar XJR

Дата 1983 - 1991
Максимална скорост: 368,5 км/ч
Работен обем на двигателя: 6995 см3 / 426 ci
Мощност: 750 к.с. / 559 kW
Факт: XJR-12 печели първото и второто място на Льо Ман през 1990 г.
JAGUAR ФОРМУЛА 1 - R2 и R3

Jaguar R1 – R5

Дата 2000 - 2004
Максимална скорост: 312,2 км/ч
Работен обем на двигателя: 2998 см3 / 464 ci
Мощност: 770 к.с. / 574 kW
Факт: Еди Ървайн и Марк Уебър пилотират в тима на Jaguar за Формула 1.
JAGUAR Формула E I-TYPE 1

Jaguar I-TYPE 1

Дата 2016 - 2017
Максимална скорост: ограничена до 225,3 км/ч
Работен обем на двигателя: N/A
Мощност: 200 kW, еквивалент на 270 к.с.
Факт: Jaguar се завръща в надпреварата във Формула E през сезон 3, 2016/17 г.
Jaguar I-TYPE 2

Jaguar I-TYPE 2

Дата 2017 - 2018
Максимална скорост: ограничена до 225,3 км/ч
Работен обем на двигателя: N/A
Мощност: 200 kW, еквивалент на 270 к.с.
Факт: Jaguar печели първи подиум и първа пол-позиция с I‑TYPE 2 в сезон 4, 2017/18 г.
Jaguar I-TYPE 3

Jaguar I-TYPE 3

Дата 2018 - 2019
Максимална скорост: 250 км/ч
Капацитет на батерията: 52 kWh
Мощност: 250 kW, еквивалент на 335 к.с.
Факт: Jaguar I-TYPE 3 осигурява първата победа на тима във Формула E на E-Prix в Рим през 2019 г. - първата международна победа на Jaguar в моторните спортове от 1991 г. насам.
Jaguar I-TYPE 4

Jaguar I-TYPE 4

Дата 2019 - 2020
Максимална скорост: 280 км/ч
Капацитет на батерията: 52 kWh
Мощност: 250 kW, еквивалент на 335 к.с.
Факт: Jaguar I-TYPE 4 се отличава с най-лекия и най-ефективния силов агрегат, произвеждан някога от Jaguar Racing, който печели доминираща победа в Мексико Сити и пол позиция и подиум в Сантяго.
Jaguar I-TYPE 5

Jaguar I-TYPE 5

Дата: 2021 – 2022
Максимална скорост: 280 км/ч
Капацитет на батерията: 54 kWh
Мощност: 250 kW, еквивалент на 335 к.с.
Факт: Силовият агрегат на Jaguar I-TYPE 5 е разработен вътрешно с най-съвременен инвертор, който съдържа 24-каратово злато поради неговата силна проводимост.
Jaguar I-TYPE 6

Jaguar I-TYPE 6

Дата: 2023-2024
Максимална скорост: 320 км/ч
Капацитет на батерията: 47 kWh
Мощност: 350 kW, еквивалент на 470 к.с.

Факт: Jaguar I-TYPE 6 е най-модерният и ефективен електрически състезателен автомобил Jaguar, създаван досега, и разполага с регенеративно спиране, достатъчно мощно, за да няма конвенционални задни спирачки.

Нашите състезателни успехи

Jaguar XK120

Jaguar XK120

1948-1954 – СИЛВЪРСТОУН И ЛЬО МАН

Изцяло нов спортен автомобил и тестово поле за революционния двигател XK на Jaguar, XK120 е обявен за най-бързия сериен автомобил в света. През 1949 г. XK120 финишира на първо място на пистата Силвърстоун, а година по-късно три автомобила XK120 правят своя дебют на Льо Ман. Това е началото на нова ера в моторните спортове.
Jaguar C-TYPE

Jaguar C-TYPE

1951-1953 – ЛЬО МАН

През 1951 г. авиационният инженер Малкълм Сайър се присъединява към Jaguar и носи със себе си авиационна дисциплина и съвършенство. Първият проект, в който участва, C‑Type, печели състезанието в Льо Ман, а пилотът на втория автомобил Стърлинг Мос чупи рекорда за най-бърза обиколка. През 1953 г. C‑Type печели отново в Льо Ман и заема три от челните четири места.
Jaguar D-TYPE

Jaguar D-TYPE

1954-1957 – ЛЬО МАН

Лошото време лишава D‑Type от победата в Льо Ман през 1954 г., дори след като отбелязва впечатляваща максимална скорост от 170 мили/ч. Аеродинамичният автомобил обаче се бори отново за победата през 1955 г., 1956 г. и 1957 г. – година, в която заема пет от челните шест места. И до днес D‑Type остава един от най-успешните състезателни автомобили, създавани някога.
Jaguar XJS

Jaguar XJS

1975-1996 – ETCC И 24 ЧАСА НА СПА

През 1982 г., като част от TWR, британският състезателен пилот Том Уолкиншоу се присъединява към тима на V12 XJS за участие в Европейския шампионат за туристически автомобили (ETCC) и печели седем победи в процеса. Уолкиншоу печели в шампионата за пилотите на ETCC през 1984 г. и същата година печели престижното състезание „24 часа на Спа“.
Jaguar XJR -9

Jaguar XJR -9

1983-1991 – 24 ЧАСА НА ДЕЙТОНА И ЛЬО МАН

Автомобилите със затворен кокпит XJR се оказват страховити в световните състезания за издръжливост на дълги разстояния – и това се отнася особено за XJR-9 от 1988 г. Задвижваният от V12 суперавтомобил печели победи в състезанията „24 часа на Дейтона“ и след това на Льо Ман, в които пилотът Мартин Брандъл и Jaguar печелят съответно шампионата за пилотите и шампионата за конструкторите.
JAGUAR R1 до R5

Jaguar R1 до R5

2000-2004 – ФОРМУЛА 1

Настъплението на Jaguar във Формула 1 включва успехите на бившия пилот на Ferrari Еди Ървайн, който печели редица места на подиума в състезателната си кариера за Jaguar. Тимът служи също за тренировъчна база за прословутия австралийски пилот Марк Уебър. Jaguar разработва три автомобила, притежавани и конструирани от Ford, които са оборудвани с двигател Cosworth V10.
JAGUAR I‑TYPE 1

Jaguar I-TYPE 1

2016 – ФОРМУЛА E

Вдъхновени от нашето състезателно наследство и подкрепяни от екип изявени инженери в сферата на състезанията и супер способни техници, Jaguar Racing и невероятният I‑TYPE 1 влизат във Формула Е с кураж, конкурентоспособност и огромно желание да се състезават.
JAGUAR I-TYPE 2

Jaguar I-TYPE 2

2017 – ФОРМУЛА E

С представянето на I-TYPE 2 тимът Jaguar Racing отбелязва най-успешния си сезон във Формула Е към днешна дата с множество класирания в челната десетка. Специално конструиран за тежки градски писти, I-TYPE 2 генерира максимална мощност от 200 kW (270 к.с.) и ускорява от 0 до 100 км/ч за впечатляващите 2,9 секунди.
JAGUAR I-TYPE 3

Jaguar I-TYPE 3

2018-2019 – ФОРМУЛА E

Jaguar I-TYPE 3, заедно с новозеландеца Мич Евънс, пише историята на Panasonic Jaguar Racing, печелейки първата победа на тима във Формула E на ABB FIA на E-Prix в Рим през април 2019 г. и първата международна победа на Jaguar в моторните спортове от 1991 г. насам.
JAGUAR I-TYPE 4

Jaguar I-TYPE 4

2019-2020 – ФОРМУЛА E

Jaguar I-TYPE 4 се отличава с най-лекия и най-ефективния силов агрегат, произвеждан някога от Jaguar Racing, с максимална скорост от 280 км/ч. Той печели доминираща победа в Мексико Сити и пол позиция и подиум в Сантяго. Сезонът завършва интензивно с 6 състезания за 9 дни на затворена писта на историческото летище Темпелхоф в Берлин, Германия. Panasonic Jaguar Racing завършва на силната седма позиция в класирането на отборите в Шампионата.
Jaguar I-TYPE 5

Jaguar I-TYPE 5

2021–2022 – ФОРМУЛА E


Jaguar I-TYPE 5 включва съвременен, силов агрегат, разработен с вътрешни ресурси, чиято цел е повишаване на ефективността и намаляване на масата. През сезон 2022 Jaguar I-TYPE 5 осигурява четири победи, седем подиума и пол позиция в Монако. Мич Евънс създава история с двойна победа в Рим.

Jaguar I-TYPE 6

Jaguar I-TYPE 6

2023-2024 – ФОРМУЛА E


Jaguar I-TYPE 6 е първият автомобил за Формула Е на FIA с преден и заден силов агрегат, удвояващ регенеративния капацитет и премахващ задните спирачки. В Световния шампионат Формула Е на ABB FIA за 2023 г. Jaguar TCS Racing завършва на второ място с 292 точки, 11 подиума, четири победи и три пол позиции.

Jaguar I‑TYPE 7

Jaguar I‑TYPE 7

Най-бързо ускоряващият, акредитиран от FIA едноместен спортен автомобил. Jaguar I-TYPE 7 излиза на пистата с изцяло нов, свръхмодерен силов агрегат със задвижване на всички колела. Той може да ускори от 0 до 100 км/ч за 1,86 секунди.

Продължете да разглеждате

Календар на състезанията

Календар на състезанията

Осведомете се навреме. Вижте всички актуални състезания и събития от Световния шампионат Формула Е 2024/2025 на ABB FIA.
Нашите партньори

Нашите партньори

Съвместни иновации. Единна победа. Запознайте се с нашите партньори за Световния шампионат Формула Е 2024/2025 на ABB FIA.
Състезателен център

Състезателен център

Открийте авангардните иновации на Jaguar във Формула E, най-новите електрически състезателни автомобили и тима, който ни води към успех в шампионата.
YouTube

YouTube

Изживейте сезона с нас.
X

X

Получавайте актуалните новини, както и когато се случат.
Instagram

Instagram

Следвайте ни за най-новите снимки и видеоклипове.
TikTok

TikTok

Откривайте, споделяйте и създавайте видео с нас.