Когато през 2010 г. Jaguar представи модела C-X75, това бе началото на нова глава в иновациите и технологичния напредък, с които автомобилът само за две години измина пътя от дизайнерска концепция до напълно функциониращ прототип. За този невероятно кратък отрязък от време, Jaguar и техният партньор-разработчик Williams Advanced Engineering създадоха plug-in паралелен хибриден електромобил (PHEV) с постоянно задвижване на всички колела, с двигателя с най-висока специфична мощност в света и с първото за Jaguar монококово шаси от карбонови композитни материали. Въпреки че през 2012 г. бе взето решение, че поради неблагоприятния глобален икономически климат C-X75 няма да влезе в пълномащабно производство, още тогава бе ясно, че моделът е впечатляваща демонстрация за водещия в света експертен опит на Jaguar в сферата на олекотените автомобилни конструкции и идеалното опитно поле за новаторските изследвания на компанията, насочени към силовите агрегати с висока мощност и ниски вредни емисии. Големите постижения в разработването на прототипите C-X75, включително свръхмодерните хибридни технологии, карбоновите композитни материали и усъвършенстваните решения за дизайна, приложени за първи път в сътрудничество с Williams Advanced Engineering, ще бъдат използвани и в други сфери на изследователската и развойна дейност, за иновативните бъдещи продукти и автомобилното инженерство от следващо поколение на марката Jaguar.
“Програмата C-X75 представлява кулминацията на инженерния и дизайнерски опит на Jaguar. Тя безспорно е най-бързото опитно поле в световен мащаб за някои от най-напредналите световни технологии, съчетавайки забележителен хибриден двигател с вдъхваща страхопочитание висока мощност. Компанията Jaguar винаги се стремяла да начертае основните насоки за автомобилите на бъдещето, а с проекти като C-X75 полагаме основите за следващото поколение иновации на Jaguar.”- Ейдриън Холмарк, глобален бранд директор на Jaguar.
Най-висока мощност и плътност на въртящия момент
Моделът C-X75 притежава комбинирана мощност над 850 bhp и максимален въртящ момент 1000 Нм, благодарение на своя свръхмодерен, вдъхновен от Формула 1, 1,6-литров двойно подсилен (с турбокомпресор и суперчарджър) четирицилиндров двигател, който генерира 502 bhp при 10 000 об/мин.
Той е от категорията на електродвигателите с най-голяма мощност и плътност на въртящия момент, които се произвеждат в наши дни и генерират допълнителна мощност от 390 к.с. Акумулаторът в C-X75 представлява PHEV батерията с най-висока постоянна номинална мощност, способна да осигури над 300kW при пълно зареждане. C-X75 ускорява от 0 до 160 км/ч за по-малко от шест секунди, благодарение на своята усъвършенствана 7-степенна автоматизирана ръчна трансмисия, позволяваща смяна на предавката за под 200 милисекунди. Още първият прототип C-X75 при изпитанията с лекота премина 320 км/ч, а автомобилът притежава теоретична максимална скорост от 355 км/ч.
Прибиращият се заден спойлер и подовата аеродинамика на автомобила създават над 200 кг притискаща сила при 320 км/ч, а активните системи подсилват стабилността му при висока скорост.
Супер ниски вредни емисии и изцяло електрически режим
Благодарение на най-екстремните PHEV спецификации за който и да е мобилен акумулатор, разработван понастоящем, C-X75 може да измине и 60 км на изцяло електрически режим, а CO2 емисиите му падат под 89 г/км.
Проектът C-X75 дава възможност на Jaguar да заяви още по-уверено позицията си на най-значимия инвеститор в иновативни технологии във Великобритания. Резултатите от програмата C-X75 и по-конкретно усъвършенстваните двигателни технологии и олекотените композитни материали демонстрират техническото лидерство на Jaguar в самия авангард на автомобилните разработки и производство. C-X75 надхвърля всички граници по отношение на мощност, работни характеристики и икономия на гориво.